Skip links

Literatūros pamokos kitaip Berkovicoje, Bulgarijoje

Bulgarija… Vieniems šis žodis asocijuojasi su rožių aromatu, kitiems su vasariškais kurortais, o penkiems mokiniams ir jų mokytojoms Ievai Ivanauskaitei ir Gintarei Daubarienei, visuomet primins neužmirštamus nuotykius ir įspūdžius, neįkainojamas patirtis. Toks buvo savaitę trunkantis „Erasmus+; Smart classrooms, smart students“ projektas.

Kelionė į Bulgarijos miestelį Berkovicą – ilga, bet nenuobodi. Sekmadienį popiet atvykę į Bulgariją, pasileidome važiuoti kalnuotomis vietovėmis į miestelį, kuriame gyveno mus į savo šeimas priėmę bulgarai. Serpantinai ir miškai, milžiniškos uolos ir rūkas – ši panorama mus atlydėjo iki pat Berkovicos. Čia mūsų jau laukė svetingi bulgarai.

Pirmoji diena – atidarymo ceremonija, pirmieji šalių susipažinimai ir apsilankymas mokykloje. Ankstų rytą į atidarymo ceremoniją sugūžėjo mokiniai ir mokytojai iš Bulgarijos, Turkijos, Italijos, Makedonijos ir Lietuvos. Čia galėjome išgirsti tradicines bulgariškas dainas, pasiklausyti mokinių orkestro. Vėliau susirinkome Berkovicos miškininkystės profesinėje mokykloje. Mokyklos Direktorė mus trumpai supažindino su šalies istorija, ugdymo programos ypatumais. Taip pat galėjome išgirsti kiekvienos šalies prisistatymas. Pirmoji diena praėjo itin greitai, jau spėjome susipažinti su kolegomis iš svečių šalių, o vakarą praleisti rūpestingųjų bulgarų šeimose.

Trečioji diena – didžiausias darbymetis. Mokinai iš Bulgarijos, Turkijos, Italijos, Makedonijos ir Lietuvos pristatė pasirinktas temas, susijusias su literatūros pamokomis. Mokiniai iš Turkijos supažindino mus su populiariausiais savo šalies epais, italai pristatė nuotaikingą istoriją „Chichibio ir vežimas“. Bulgarai supažindino mus su mitu apie miestelį Gramadą ir papasakojo apie poetą Ivaną Vazovą, kuris sukūrė šią istoriją. Mokiniai iš Makedonijos parengė pristatymą tema ,,Pataisytas („patched“) gyvenimas“, o lietuviai palygino itin žymius kūrinius: Vinco Krėvės ,,Skirgailą“ ir Viljamo Šekspyro ,,Hamletą“ . Po įdomių ir originalių pristatymų, susiskirstę į grupeles darėme plakatus. Pirmiausia skaitėme knygų ištraukas, vėliau visi kartu piešėme suprastus vaizdinius. Taip buvo pasiektas vienas iš pagrindinių projekto tikslų – betarpiškas bendradarbiavimas su kitų šalių atstovais, panašumų įžvelgimas, vienas kito papildymas. Šiuos darbus pristatėme penktąją viešnagės Bulgarijoje dieną.

Antrąją ir ketvirtąją dienomis vyko pažintinės išvykos. Jų metu aplankėme „Ledenikos“ urvus Vratse, taip pat neužmirštamus įspūdžius paliko „Klisurskio“ vienuolynas.

Penktąją dieną atsisveikinome mus priglaudusiais bulgarais ir išvykome į Sofiją. Buvo sunku palikti Berkovicą – jaukus miestelis, kurį mes jau spėjome pamilti ir, žinoma, ypatingi žmonės, dėl kurių viešnagė tapo dar įsimintinesnė. Vis tik Bulgarijos sostinė taip pat pasirodė labai graži. Didinga architektūra, katedra miesto centre, muziejus ir dar daugybė įvairių eksponatų – visą tai mes spėjome pamatyti per vieną diena ir drąsiai galime sakyti, jog norėtume ten sugrįžti dar kartą.

Septynios dienos Bulgarijoje, „Erasmus+; Smart classrooms, smart students“ projekte praėjo nepastebimai. Įgijome daug naujų patirčių, pažinčių ir svarbiausia neišdildomų įspūdžių. Pažadėjome vieni kitiems palaikyti glaudų ryšį. Liūdėti ilgai neteks, nes vos po keleto mėnesių mes susitiksime Italijoje.

Dar daugiau linksmų akimirkų, istorijų ir, žinoma, nuotraukų, galite rasti čia: http://erasmus-plius.vug.lt/

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Parašė: Julija Dikčiūtė

Return to top of page